Про ІРЦ

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА

«ТРУСКАВЕЦЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»

ТРУСКАВЕЦЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР” (далі – КУ “ТІРЦ”) є комунальною установою Трускавецької міської ради, утвореною рішенням сесії Трускавецької міської ради № 973 від 26 липня 2018 року. Засновником КУ “ТІРЦ” є Трускавецька міська рада (далі – Засновник), а уповноваженим органом – відділ освіти  Трускавецької міської ради (далі – Уповноважений орган).

Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі – комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

Інклюзивно-ресурсний центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

КУ “ТІРЦ” надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у Трускавецькій територіальній громаді, за умови подання відповідних документів.

У разі відсутності інклюзивно-ресурсного центру у відповідній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до КУ “ТІРЦ”.

Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру  є:

  1. проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
  2. надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
  3. консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
  4. забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:

       – у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;

       – у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;

  1. залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
  2. надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:

      – дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;

      – дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;

  1. визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
  2. визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
  3. надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
  4. інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
  5. ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за відповідною формою, визначеною згідно додатку Положення про інклюзивно-ресурсний центр;
  6. підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:

  1. проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:

       – зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-       педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;

       – здобувають освіту з використанням технологій  дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;

  1. надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.